Dieselové motory prošly v posledních desetiletích významným vývojem. Jedním z klíčových momentů byla implementace vstřikovacích trysek PD (Pumpe Düse), které přinesly revoluci v oblasti výkonu, spotřeby paliva a emisí.
Jak fungují trysky PD?
Na rozdíl od klasických systémů common rail, kde je palivo dodáváno do válců společným vysokotlakým čerpadlem, trysky PD mají vlastní integrované čerpadlo. Toto řešení umožňuje dosáhnout extrémně vysokých vstřikovacích tlaků (až 2050 bar), což vede k lepšímu rozprášení paliva a efektivnějšímu spalování.
Během své existence prošly trysky PD několika vývojovými fázemi, které se odrážejí v různých typech:
Technologie PD byla vyvinuta společností Bosch a poprvé se objevila v roce 1996 ve vozech Audi. Postupně se rozšířila i do dalších značek koncernu Volkswagen, jako jsou Škoda, Volkswagen a Seat. V průběhu let byla technologie PD neustále zdokonalována, což vedlo ke zvyšování výkonu motorů, snižování spotřeby paliva a emisí.
Vstřikovací trysky PD sehrály významnou roli ve vývoji dieselových motorů. Přestože byly postupně nahrazeny modernějšími systémy common rail, jejich přínos pro automobilový průmysl je nepopiratelný. Díky nim se dieselové motory staly výkonnějšími, úspornějšími a ekologičtějšími.
Nabízíme repasované a nové autodíly skladem pro výměnný způsob a nebo pro dodání autodílu k montáži se zárukou kvality. Pro zjištění dostupnosti nám zavolejte.
www.turboprofi.cz | Repasovaná a nová turbodmychadla se zárukou kvality. Naše kvalita je ověřena zákazníky.